develooper Front page | perl.perl5.porters | Postings from October 2014

Re: Bug Report z/OS

From:
Peter Rabbitson
Date:
October 6, 2014 18:16
Re: Bug Report z/OS
Message ID:
5432DC66.1000202@rabbit.us
======
This is a faithful translation of an email from Karl Williamson to
Yaroslav Kuzmin. The original english text is above each piece in
russian. This thread will keep flowing in both directions in this manner.
======

Здравствуйте Ярослав,

Как описано ниже я и/о переводчика. Пожалуйста отвечайте мне напрямую.
Простите если что не так с орфографией, я на русском пишу крайне редко ;)

On 09/30/2014 06:58 PM, Karl Williamson wrote:
> [...]
>
> I find it difficult to understand what you are saying in your messages;
> perhaps the same is true for you with regards to my English.  Peter
> Rabbitson has volunteered to act as a translator.  Instead of posting
> this email to the lists directly, I'm sending it to him, who will
> translate and do the posting himself. Likewise, I'd like you to respond
> in Russian to him directly, and he'll translate back.  Your sentences in
> English are quite short and hence missing detail, so I don't get their
> meaning.  Hopefully this will allow you to explain things more fully and

Ярослав,

Мне довольно сложно разобратся в ваших ответах. Вероятнее всего вам не
легче понять мой английский. Питэр Рэббитсон согласился взять на себя
роль переводчика. Вместо того чтоб послать это сообщение в рассылку, я
посылаю Питэру который переведет и пошлет в рассылку. Таким же образом я
бы хотел чтобы вы ответили ему напрямую по русски, а он уже переведет
дальше. Вы излагаете мысли на английском пользуясь довольно короткими
предложениями, и я боюсь что я просто не успеваю следить за вашими
мыслями. Надеюсь что таким образом вам будет легче изъяснятся полностью.

> [...]
> I did not realize that, so have been editing earlier patches so that the
> whole tree needs to be redone each time.  This is because many of the
> patches haven't been placed into the main blead development trunk, and I
> have been combining them in this branch, so that the eventual commits
> that get applied to blead are clean.  I had been developing assuming
> that you would just download the latest version from scratch.  I will
> apply your perlio.c patch to what I furnish you.  If there are other
> patches I should also be applying, send them on to me.

Я думаю что именно поэтому charnames.t не обновился. Оказывается у вас
есть локальные патчи, которые вы пытаетесь замержить с помощю git. Я не
учел это, и вместо того я правил предыдущие патчи с рассчетом на полный
мерж с нуля каждый раз. Многие из патчей которые я выслал пока *не*
вставлены в главную ветку "blead". Вместо того я продолжал комбинировать
их в этой ветке (khw/ebcdic), для того чтобы крайний результат этой
работы чисто лег в blead. Я продолжал рзработку думая что вы просто
скачивали последную версию и начинали работу с тестами заново. Я наложу
ваш патч perlio.c на следующию версию которую я подготавливаю. Если
имеются другие патчи которые мне неплохо добавить - пожалуйста пришлите
их мне.

> If that gets things to work, you could create a patch to move them back,
> at least temporarily.  I'd have to check with others to see if that is
> acceptable long term

Если этого достаточно чтоб продвинуть дело - пожалуйста соберите патч
(даже если временно) передвигающий эти функции. Имейте ввиду что мне
надо будет посоветоватся с остальными приемлимо ли это в принципе.

> I don't understand what the problem is.  Does this become too large a
> file for your system to handle?  Or is it too large to email?  That
> extra output likely are things that would help debug things faster.
> Please do this and even if the result is truncated to send us whatever
> portion you can.

Я не уверен я понял в чем собственно проблема. 1ГБ - это слишком много
для вашей системы? Или слишком много чтоб послать по почте? эти
дополнительные логи содержат многое что поможет нам разделатся с
проблемами быстрее. Пожалуйста выполните шаги в приложеной инструкции и
даже если логи оборвутся, пришлите нам все что у вас есть (xzip ит.д.)

> This last iteration gained another 1%+ pass rate.  There are several
> things more to do with it so I can proceed.

Последний вариант повысил успешность тестов на еще один процент. Для
того чтоб я мог продолжить работу вам надо сделать следующее:

> 1) Please send me the contents of the lib/unicore directory.

Пришлите мне все содержимое lib/unicore.

> 2) With a -DDEBUGGING build, run the following
>
> cd t
> ./perl -I../lib -Dr re/charset.t > charset.log 2>&1
>
> and send me the contents of charset.log

Соберите Перл с флагом -DDEBUGGING, запустите команду из директории t/,
и пришлите мне полученный charset.log

> 3) Again with a -DDEBUGGING build,
>
> export PERL_DEBUG_FULL_TEST=2
> cd t
> ./perl -I../lib -DL ../lib/locale.t > locale.log 2>&1
>
> and send me the contents of locale.log

Как выше - соберите с -DDEBUGGING, установите переменную окружения и
пришлите полученный locale.log

Спасибо!

nntp.perl.org: Perl Programming lists via nntp and http.
Comments to Ask Bjørn Hansen at ask@perl.org | Group listing | About